Köpvillkor

Detta gäller för dig som köpare

Här nedan följer information som gäller för dig som köper kläder, saker eller As-New påse från Björkling Lindfors AB, nedan kallat As New eller "vi".

Allmänt

När du köper produkter från asnew.se gäller dessa allmänna villkor. As New säljer produkter med leverans inom Sverige. Beställningar tas emot via hemsidan asnew.se och genom att bekräfta det sista beställningssteget är beställningen bindande. När beställningen är bindande skickas en orderbekräftelse av beställningen via e-post. Köparen förbinder sig att bevaka sin mailadress eftersom all kommunikation rörande ordern sker via e-mail.

Pris och betalning

As New förbehåller sig rätten till prisändringar utan föregående avisering. Det pris som anges vid beställningstillfället är det som gäller för köpet. Priset på samtliga varor anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms exklusive fraktavgift. För alla produkter utom As New-påsarna används vinstmarginalbeskattning för begagnade varor. Fraktavgift tillkommer i kassan och beloppet är baserat på produkterna i kundens varukorg.  

Orderhantering och leverans

As New skickar oftast din order samma dag som vi får in beställningen. Som senast skickas paketet 2 arbetsdagar efter genomförd beställning.

När vi bokat leverans för dina varor får du en leveransbekräftelse innehållande spårningslänk för leveransen. Via leveransalternativen i kassan kan du välja vilket ombud eller leveransbox du vill hämta ditt paket hos. Varorna måste hämtas inom tidsramen som anges av fraktföretaget, om paketet inte hämtas i tid kommer det att skickas tillbaka till oss. Var uppmärksam på information från fraktföretaget på sms, e-mail eller via leverantörens app. Har du inte fått ditt paket trots du fått leveransbekräftelse från As New, kontakta i första hand fraktföretagets kundtjänst och om det inte blir löst kontakt@asnew.se.

För ytterligare information om din specifika leverans hänvisar vi till fraktföretagets hemsida och din spårningslänk.     

Om en vara inte levererats inom två (2) veckor från beställningsdatumet har du som kund rätt att häva köpet och få dina pengar återbetalade. Vänligen skicka ett meddelande till kontakt@asnew.se om du inte fått en leveransbekräftelse efter åtta (8) dagar från beställningsdatumet.

Ångerrätt och varor som inte hämtas ut

Som köpare har du rätt att ångra ett köp du gjort via asnew.se. Produkten du vill returnera måste dock skickats tillbaka till oss inom två (2) veckor från det att du hämtade ut den. Produkten måste vara i oanvänt och i oförändrat skick och med lappar och eventuell plombering intakt när den kommer i retur till oss. Observera att du ansvarar för att paketera varan på ett sätt som gör att det inte finns någon risk att den skadas i leveransen tillbaka till oss.

Om du inte hämtar ut en vara i tid kommer den i retur till oss på As New. Vi gör inte fler leveransförsök utan behandlar din icke-uthämtade vara som en retur. Köpet hävs och du kommer att få pengarna för beställningen minus fraktavgifter återbetalda.  

Vi erbjuder kostnadsfria returer.

För mer information om hur du gör för att ångra och returnera ett köp på asnew.se, se vår Returpolicy.  

Skick och reklamation

Varan köps i det skick som visas på produktbilderna och anges av beskrivningen. Inga reklamationer på avvikelser från nyskick som redogjorts för i produktens beskrivning accepteras.

För teknikprylar (tex. flaskrengörare, vagnskakare och babymonitors) säkerställer vi att varan fungerar och går att ladda samt att alla nödvändiga tillbehör så som laddare och adaptrar medföljer. Vi ger däremot ingen garanti gällande varans batteritid utan det köps i befintligt skick, dvs. det går inte att reklamera en vara på grund av batteritid.  

Köpare har rätt att reklamera en vara med ursprungligt fel i upp till 3 år efter köpet. Dock ska reklamationen göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts. Vid reklamation förbehåller sig As New rätten att avgöra om felet ska åtgärdas, ersättningsvara levereras eller om återköp ska ske. Vill du reklamera en vara du köpt på asnew.se är du välkommen att mejla kontakt@asnew.se.

As New friskriver sig från ansvar om varor du köpt hos oss orsakar skador på dina befintliga saker, exempelvis genom att koppla samman elektronik, att skadedjur skulle överföras från en vara eller liknande.

Återbetalning

As New gör återbetalningar inom 14 dagar från det att köpet hävts p.g.a. att du inte hämtat ut beställningen, fått bekräftelse på att din retur godkänns eller du fått bekräftelse på att vi valt att åtgärda din reklamation genom återbetalning. Återbetalningen görs till samma betalningsmetod/kort som beställningen ursprungligen betalades med. Beloppet som återbetalas vid returer som inte är reklamation är beloppet som betalts för varorna exklusive frakt.

Uppdaterades senast 2023-10-19